Veroparatiisivapaa tulevaisuus - Työpaja vero-oikeudenmukaisuudesta Turussa

Maailman varallisuudesta jopa kolmasosan arvioidaan piileskelevän veroparatiiseissa. Mikä rooli suuryrityksillä on veroparatiisitaloudessa ja miten ne välttelevät veroja? Mitä vaikutuksia yritysten verovälttelyllä on kehitysmaissa? Ja mitä poliittisten päättäjien pitäisi tehdä asialle?

Tervetuloa Attacin ja Eettisen kaupan puolesta ry:n yhteiseen kampanjakoulutukseen vero-oikeudenmukaisuudesta ottamaan asiasta selvää! Koulutuksessa ideoidaan paikallista toimintaa oikeudenmukaisemman verotuksen puolesta.

Ohjelma:

10-10.15 Esittäytymiset
10.15-10.35 Vero-oikeudenmukaisuus ja maakohtainen kirjanpito pähkinänkuoressa (Omar El-Begawy, Antti Kurko
10.35-10.45 Veroparatiisimatkat -kampanjan esittely (Anu Aukeala, Suvi Van Gestel)
10.45-12.00 Workshop: Paikallinen toiminta veroparatiiseja vastaan
12.00 Workshopin purku
12.15 Lounas
13:00 Verotempaus Yliopistonkadulla
15:00 Tempaus on ohi ja maailman veroparatiisit kitketty :)

Koulutus on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille ja se järjestetään 30.11. Metalli 49:n tiloissa, os. Tuureporinkatu 17 C. Lisätietoja ja ilmoittautumiset Omarille: attac@attac.fi torstaihin 28.11. mennessä. Ilmoitathan myös mahdollisista ruoka-aineallergioista. Turun ulkopuolelta tulevien matkakulut korvataan halvimman julkisen kulkuvälineen mukaan.

Huomioithan Attacin keskiviikkona 27.11. järjestämän ”Veroparatiiseja ei ole - me olemme veroparatiisi” -keskustelutilaisuuden Turun Kirjakahvilassa, os. Vanha Suurtori 3 kello 19.00. Alustamassa Verohallinnon kansainvälisen yritysverotuksen asiantuntija Lauri Finér. Keskustelutilaisuus antaa tietopohjaa lauantain työpajalle, mutta osallistumisen kannalta se ei ole välttämätön.

Koulutuksen jälkeen järjestetään veroaiheinen tempaus Yliopistonkadulla. Tempaus on osa kansainvälistä Tax Solidarity Weekiä ja siinä kerätään nimiä vetoomukseen maakohtaisen kirjanpidon ottamisesta käyttöön. Allekirjoitetut vetoomukset viedään eteenpäin talouspoliittiselle ministerivaliokunnalle. Täältä löytyy kuvia Helsingissä järjestetystä tempauksesta: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.548231728586989.1073741833.103...

Tapahtumapaiva:
Saturday, November 30, 2013 - 10:00